JO11-1 ongeslagen kampioen!

Gepubliceerd op: zondag 17 maart 2024
JO11-1 wint ook de laatste wedstrijd en is kampioen!

Vandaag was het dan zover. De kampioenswedstrijd waar al weken naar uit werd gekeken. En ook hier geld, je kunt alleen maar een berg opkomen door door een dal te gaan.

De wedstrijd was uit in Vrooms'hoop'. En hoop hadden we. Hoop op de winst! Om 10.03 was daar dan de aftrap, het team was fanatiek. En ging er meteen vol voor. De 1e poging tot een doelpunt was op de paal maar daarmee was de toon wel gezet. Vanaf de zijlijn klonk bij de supporters een 'oehh' Kes maakte het 1e doelpunt 2 minuten na de start van de wedstrijd waarna Elif 5 minuten later volgde. Lekker hoor!

Het stond al 0-2 voor Sportclub. Milan zorgt achterin voor vele reddingen. Goed in de verdediging.  Ook Ilyas laat zich overal tussendoor zien in het verdedigen van de bal. Het team speelt goed samen en er worden buiten de doelpunten om ook de nodige pogingen gedaan die dan net niet het doel bereikte. Joas maakt lange meters op het veld. Met de snelheid die hij heeft kan dat net het verschil maken. Sterre komt vanuit de hoogte en maakt het 3e doelpunt voor sportclub. Isra maakt veel meters en loopt zoveel mogelijk vrij om goed aanspeelbaar te zijn. Vroomshoopse boys doen echt hun best maar er is geen spelt tussen te krijgen en dat voelt goed. Ook het 4e doelpunt wordt gemaakt door Sterre. Joas maakt de 5e.

Dan is het even tijd voor een peptalk van Robert, waarna er weer snel door wordt gespeeld. Djeremy zorgt in het doel voor een redding van een tegendoelpunt. Nog niet eerder in deze wedstrijd was de bal zo dicht bij het doel geweest. En dan een doelpunt van Joas die van een grote afstand schiet. Weer gejuich! Wat gaat deze wedstrijd mooi. Lano volgt al snel met het 6e en 7e doelpunt. Elif maakt de 8e en Lano volgt dan weer met de 9e. De tegenpartij krijgt een vrije trap maar deze beland een aantal keren in de bosjes achter het doel. Goed verdedigd! Tuinieren met een bal kost tijd maar onze positie is goed genoeg om deze tijd te kunnen missen. Djayson is goed aanspeelbaar en maakt op het midden van het veld de verborgen meters. Ilyas doet een poging op het doel maar mist helaas. Een hoekschop tegenpartij wordt eruit gehouden.

Na de rust wordt er gewisseld van doel en bij beide teams ook van Keeper. Djeremy komt in het veld en Lano gaat op doel. Lano maakt een goede redding om een doelpunt te voorkomen.

Het team lijkt heel even een beetje terug te zakken in energie maar het blijkt toch schijn te zijn. Ze hebben het onder controle. Lisa staat voor het doel om net dat laatste zetje te kunnen geven of de bal de goede kant op de krijgen. Vandaag helaas niet mogen scoren maar dat ze kan scoren hebben we al eerder gezien.
Milan doet een poging van een lange afstand met een 'oehh' als gevolg, helaas ging deze er niet in. Het 10e doelpunt, Kes legt veel meters af richting doel en Sterre maakt het af. En dan nog een onverwacht doelpunt van Djeremy, zo er tussendoor.

Dan het laatste kwartier. De voorbereidingen langs de lijn worden al gedaan, we ruiken de overwinning. Er worden daarna nog 3 doelpunten gemaakt waaronder een eigen doelpunt van de tegenpartij. Voelt niet verkeerd. Er gaat gejuich op. Zowel bij de spelers als aan de zijlijn. Ze hebben het gewoon weer gedaan. Kampioen geworden in deze competitie. En trots mogen ze zijn. De schaal wordt uitgereikt aan Joas, onze aanvoerder. Vuurwerk, potjes met rook, medaille sleutelhangers, muziek en champagne maar vooral het gevoel van overwinning!

Er was er niet 1 belangrijker of meer waard, we hebben dit succes met elkaar gemaakt. Zichtbaar of wat minder zichtbaar en dat is mooi. In totaal werden er 68 doelpunten gemaakt deze competitie en kregen we er 8 tegen.

Robert en Appie bedankt!

We mogen trots zijn.