Elena pakt een punt voor de JO12

Gepubliceerd op: vrijdag 29 maart 2024
Laatste wedstrijd in de 2e klasse eindigt gelijk.

Vanavond onze laatste wedstrijd van deze ronde. Onze tegenstander van vanavond AZC uit Zutphen. Dat ze boven ons staan is niet zo gek want wij staan onderaan. 0 punten en slechts 1 doelpunt weten te maken. AZC stond keurig 5e en voor hun stond er ook niets meer op het spel, mooi dat ze dus alsnog de moeite namen om deze wedstrijd te spelen. Om 19:00 de aftrap dus om 18:00 op de fiets naar de club en daar aangekomen stond AZC ons al op te wachten. Die hadden er echt zin in maar ik was alleen en da’s niet eerlijk.

Samen besloten om zsm te beginnen en dus koppies tellen en bij 8 en een scheids aftrappen. Dit lukte om 18:45. Het spel golfde mooi op en neer waarbij wel gezegd moet worden dat AZC met meer rust en discipline aan de bal speelde dan wij. Na 8 minuten resulteerde dit in het 1e schot van AZC maar Elena zat er goed bij, helaas is ze 1 minuut later kansloos als iedereen de tegenstander laat lopen en laat schieten 0-1 en gelijk de 1e rust. Jammer!

Het 2e kwart is het begin voor AZC en houdt Elena ons 3x knap op de been. Dan onze 1e grote kans. Die is voor Jared met een hard schot maar die wordt op miraculeuze wijze geblokt door een AZCer. Hij mag er ook gewoon niet in. Maar dan! Kevin gooit zijn lichaam tussen hem en de tegenstander, passt op Rezz en die stapt op zijn brommer aan onze rechterkant en heeft oog voor de vragende Vince en daar is ie dan 1-1. Ons 2e doelpunt deze ronde!!  AZC is niet onder de indruk en voetbalt lekker verder, we lopen erachteraan en Elena moet wederom handelend optreden. Gelukkig weer ff rust en de koppies helder maken want we voetballen niet best ondanks de stand. Het moet scherper en ook positioneel hebben we nog werk aan de winkel. In het 3e kwart komt het grootste gevaar van ons middels een schot van Rezz die die goed wordt verwerkt door de keeper van AZC. AZC had nog steeds het betere van het spel maar waren wat ongelukkig met de laatste bal. En wij hebben Elena.

In het begin van het laatste kwart hoop je deze stand vol te houden al was het alleen maar omdat we het niet verdienden om met 0 punten te eindigen maar eerlijk is eerlijk! Ook AZC was een maatje te groot en als Elena de bal niet goed kan verwerken en in een boog over haar heen de goal in valt pakt ze hem gedecideerd in de handen en doet of haar neus bloedt. Niets aan de hand. De tegenstander zag het anders: het net trilde dus doelpunt. Twijfel alom. Elena stoicijns met de bal in de handen. AZC juicht maar de scheids zegt niets en gebaart doorgaan. Boze reacties uiteraard maar ook onze toeschouwers lieten zich niet onbetuigd. Stil, scheids beslist. En zo is’t! Dit kwam ons niet verkeerd uit Nadat de gemoederen waren bedaard kreeg AZC alsnog hun verdiende voorsprong omdat we blijven grossieren in balverlies en vreemde keuzes 1-2. AZC voetbalt volwassener en test Elena nog 2x goed maar ze had overal een antwoord op. En als je niet scoort dan !!! Doen wij het. Een vrije trap van Mason wordt door Jared op waarde geschat en hij kopt de bal achterwaarts in de goal. Feest alom en we krijgen zelfs bijna de kans op een overwinning maar Mason ziet zijn schot een millimeter aan de verkeerde kant van de paal gaan. Dan fluit de scheids voor het einde en komt er een mooi eind aan deze ronde. Alsnog een punt en ons doelsaldo verdrievoudigd. Mooie avond.

Volgende week weer nieuwe ronde.