JO12 groeit in de wedstrijd tegen Heracles

Gepubliceerd op: zondag 7 april 2024
JO12 komt knap terug tot een gelijkspel.

Even een stapje terug naar de 3e klasse voor deze helden en dat was gezien onze resultaten vorige ronde ook wel verwacht en toen de app kwam met onze tegenstanders deze ronde waren er dan ook geen verrassingen. Mooie potjes tegen gevoetbald met wisselende resultaten en de tegenstander van vandaag AVC Heracles was ook te gast bij ons AH toernooi. Bekende koppies dus en met name bij Heracles heersten toch wel revanche gevoelens. Waarom wist ik niet maar daar werd ik nog wel op gewezen door omstanders dat waren idd pittige momenten maar das geschiedenis.

Over naar vandaag. Ondanks goed druk zetten richting de goal van Heracles en 3 doelpogingen met 0 resultaat neemt Heracles met goed positie spel het heft in handen en begint ons onder druk te zetten. Waar we juist meer druk op hun aanvallers moeten zetten blijven we apatisch kijken wat er gaat gebeuren en dan ben je vaak te laat. En zo kan Heracles als eerste juichen. 0-1. We hoeven de koppies echt niet te laten hangen maar als we willen groeien moet het anders. Werk aan de winkel. Het 2e kwart weer druk op de goal van Heracles. Een schot van Kevin wordt eenvoudig gepakt door de keeper van Heracles. Bij een corner gaat de bal aan 3 man van ons voor de voeten langs maar niemand die er 1 uitsteekt. Jammer! Heracles schiet over en voert de druk weer wat op omdat we allemaal uit positie spelen. Ons middenveld wil overal zijn behalve het midden lijkt het en door het overtal van Heracles daar drukken ze ons achterwaarts en dat is niet onze intentie. Over onze rechterkant breekt Heracles uit en als 2 man van ons elkaar onschadelijk maken kan deze Heraclied uithalen maar Elena staat wederom geen doelpunt toe. Mooi gedaan.

Dan zijn wij weer aan de beurt maar onze schoten zijn allemaal in de korte hoek voor de keeper van Heracles. Ella probeert het vanaf een meter of 25 en helaas heeft de keeper van Heracles net genoeg lengte om hem over te tikken. In d e2e rust gehamerd op rust aan de bal en kijken waar je teamgenoten staan. Ja! Al voordat je ergens aan begint en ook een bal gewoon aannemen en niet 4 meter van je voet af laten springen. Wijze lessen die ff nodig zijn op dit moment. Het begin is hoopgevend weer en al snel spelen we over onze middenas Heracles aan gort en Rezz mag het fraai afronden. 1-1. Het wordt dan wat beter en we zien mooie combinaties van beide kanten en het is een mooie pot aan het worden. Ook mede door een goed leidende scheids. Collin bedankt!

Er komt wat meer rust in ons spel en we houden de bal langer in de ploeg maar dan weer een moment van afwachten in plaats van ingrijpen en Elena moet helaas het antwoord op een schot schuldig blijven 1-2. En weer op achterstand. We weten het zelf ook wel maar waarom blijft het gebeuren? Kom op Team, dit kan nog omgedraaid worden. Verdediger eraf aanvaller erbij en als we 2 kansen verspelen is het Heracles die wel weet te scoren.1-3 Onverdiend maar wel waar. Je moet wat dus nog een verdediger eraf en hopen op!! Vol op de aanval en onze Oekraiense aanwinst Vova weet bijna de keeper te verschalken maar ook zijn schot is weer in de korte hoek. We blijven pushen en Rezz raakt de lat. Heracles is toch overvallen door onze wissels en de schrik zit er terecht in want we spelen gewoon goed. Aan de bal tenminste en na hard werk van iedereen mag Jared het proberen. En ja hoor mooi geplaatst in de (komt ie) lange hoek 2-3! Verdiend en nu door.

Heracles neemt overal de tijd voor en wil weten hoe lang nog. Onze koppies beginnen dan ook lekker te draaien en je voelt de wil om niet te verliezen. Na een mazzeltje met de paal en gelijk daarna een redding van Elena zetten we de druk er weer op en Heracles moet achteruit. De keeper van Heracles redt 2x knap op pogingen van ons en neemt daarna ook alle tijd wat tot frustratie lijdt bij ons en als hij bij de derde keer een teken van  de scheids krijgt dat hij op moet schieten levert hij de bal achterin bij zijn linksback in die het nog niet helemaal snapte dat ze tijd moesten winnen. Hij geeft een pass naar voren die wordt keurig opgevangen door Kayne. Kayne kijkt en geeft door op Rezz. Die wordt door 2 Heraclieden belaagd maar hij laat ze mooi staan en heeft oog voor Jared die er goed voor staat. Zelfs zo goed dat hij de verdiende 3-3 op het scorebord zet. Knap gedaan team!

Zo eindigt een mooie pot met een prima eindstand. We zullen ze gauw weer treffen want we gaan een oefenpot spelen ter voorbereiding op onze aanstaande overgang naar het grote veld als JO13.