Gemiste kans in Borne

Gepubliceerd op: zondag 26 januari 2020
Sportclub 1 verliest van BZSV

Elke wedstrijd begint met 0 - 0 op het bord en na 90 minuten spelen weten we meer. Een open deur, maar voor Sportclub denk ik de juiste insteek bij elke volgende wedstrijd.

Sportclub vertrok vandaag onder winterse omstandigheden, het was circa 2 graden, naar Borne voor de wedstrijd tegen BZSV De Blauw Witters. Een wedstrijd op kunstgras, waarover een gure wind blies. Sinds vorige week zien we 2 wijzigingen in de basis. Door de schorsing van Marthijn Schottert speelt Chiel Poffers op de rechtshalf. Zijn plek linksachter is ingevuld door Tygo Pijffers. De blessure van Pepijn Bruggink maakt dat Jasper Kreijkes linksvoor staat. Op de bank zien we, naast enkele bekenden, debutant Milan Bak: Een speler van de JO17.

Na het eerste fluitsignaal ontstond er een open wedstrijd met vele kansen over en weer, waarbij Sportclub misschien niet in aantal de meeste kansen had, maar wel de beste. Desondanks kon BZSV in de 5e minuut op voorsprong komen door een fout in de achterste linies van Sportclub. 1 - 0. Daarna krijgt Sportclub meerdere kansen op de gelijkmaker, maar worden de grootste kansen worden afgevlagd vanwege (vermeend) buitenspel. Het meest vermeldenswaardige gebeurde op de achterlijn van BZSV. Nick Bruggeman wist de eerste verdediger te omspelen, waarna 2 verdedigers allebei een tackel inzetten op de bal. Echter, vlak voor de impact maakte Nick een klein sprongetje, waardoor beide elkaar vol op de schenen raakten.

In de laatste fase van de eerste helft speelt Sportclub op de counter. Jordy Schreurs neemt de bal op de borst aan en verlengt de bal op Jasper Kreijkes, waarna hij tegen de mat wordt gewerkt. Jasper is net in staat de bal mee te nemen en snijdt bij de 16 meter naar binnen en wordt daar net niet neergelegd. Zijn schot gaat echter net naast. BZSV komt weg met een gele kaart. Vlak voor de rust scoort Jordy alsnog, maar opnieuw vindt de grensrechter het buitenspel, zodat we gaan rusten met de stand 1 - 0.

Sportclub komt goed uit de pauze. Nick zet op rechts goed door en weet de bal vanaf de achterlijn bij de tweede paal voor te zetten. Jasper heeft de bal voor het intikken, maar schiet hard op de paal. Dit had de 1-1 moeten zijn. Niet veel later wordt een schot van Nick geblokt door de verdediging van BZSV. Aan de overzijde is een redding van doelman Tom Markvoort nodig om een grotere achterstand te voorkomen. In de 70e minuut wordt Jasper gewisseld voor Milan Bak, die hiermee zijn debuut maakt in het eerste. Eindelijk maakt Sportclub dan gelijk. Hoewel de grensrechter voor de zoveelste maal voor buitenspel vlagt, wil de scheidsrechter ditmaal van niets weten en laat de aanval doorgaan. Alleen voor de doelman prikt Jordy de bal netjes binnen. 1-1. Het signaal voor BZSV om een tandje bij te zetten. Bovendien krijgen ze meer ruimte omdat Damir Delic na een overtreding hinkelend over het veld moet. Het is aan doelman Tom te danken dat BZSV niet scoort. Damir wordt vervangen door Ugurcan Gokay. Daarmee hebben we de laatste minuten gezien van Damir, die na de blessure die hij vorige week opliep, heeft besloten te stoppen met voetballen.

Na de wissel heeft Sportclub de organisatie niet op orde en BZSV profiteert en maakt de 2-1. In de laatste minuten valt Chiel Poffers geblesseerd uit en hij wordt vervangen door Marnix van Rijk. Opnieuw profiteert BZSV en scoort de 3-1. Wat tevens de eindstand is.

Van BZSV werd dus verloren en dat is een gemiste kans, want tegen BZSV viel er te voetballen. En verlies was zeker niet nodig, maar dat was na 90 minuten wel het resultaat. Zo de ranglijst er dit jaar al toe deed, doet die er na vandaag in ieder geval niet meer toe. Elke volgende wedstrijd is nu een nieuwe kans om het eigen spel te verbeteren.