JO17 begint goed

Gepubliceerd op: zondag 2 februari 2020
Overwinning op RKSV Bornerbroek

Zaterdag 1 februari 2020 betekent de start van de voorjaarscompetitie. Na de oefenwedstrijden van de afgelopen weken gaat het weer om de punten. We starten de competitie met een bezoek aan RKSV Bornerbroek, waartegen we een aantal jaren geleden ook gespeeld hebben. En dat waren altijd spannende wedstrijden.

Bornerbroek heeft in het begin van de wedstrijd het betere van het spel. Ze komen een aantal keren dreigend voor ons doel, maar tot scoren komen ze niet. Na een kwartier spelen nemen wij het initiatief over. We winnen duels en komen er voetballend goed uit. De verdiende 0-1 valt dan ook. Vanuit het middenveld wordt onze linksbuiten diep gestuurd en na een lage voorzet schiet onze spits binnen.

Vlak voor rust valt dan ook nog de 0-2 binnen uit een combinatie door het midden.

De tweede helft wilden we fel starten om de punten mee naar Rijssen te nemen. Vanaf de aftrap hadden wij het initiatief en gingen op zoek naar de 0-3 om de wedstrijd te beslissen. Bornerbroek is niet bij de les en geeft ons een vijftal niet te missen kansen. Het is de doelman die Bornerbroek in de wedstrijd houdt. De zesde kans volgt uit een overtreding in de zestien. De strafschop wordt helaas niet hard genoeg ingeschoten en gestopt door de doelman. Een tweede strafschop, veroorzaakt door dezelfde verdediger, wordt Sportclub onterecht onthouden wat enig gedoe en gemor oplevert.

Het blijft dus oppassen en uitkijken voor de counters van Bornerbroek. Achterin bij Sportclub wordt er goed verdedigd en we houden ons doel schoon.

Vlak voor het einde van de wedstrijd maakt de ingevallen rechtsbuiten de bevrijdende 0-3 en zijn de punten binnen. Nadat de bal vanaf de achterlijn was voorgegeven, kon deze vanaf net buiten de zestien langs de uitgekomen doelman in de verre linkerhoek.

De eerste overwinning van het nieuwe seizoen is binnen. Volgende week thuis om 10.45u tegen ATC uit Hengelo gaan we op zoek naar weer drie punten.