De laatste stap

Gepubliceerd op: zondag 2 februari 2020
JO15 verliest bij Vroomshoopse Boys.

Zaterdag 1 februari

Vanmorgen begon voor de JO15 de competitie in Vroomshoop. Daar klappen ze er gewoon op. Mooi voetbal hoeft niet en dat klopt ook wel maar je wilt als trainers ook dat je spelers leren voetballen en de 1 pakt het wat eerder op dan een ander, maar je speelt wel in een team. Je moet het met elkaar doen.

Het begin is lekker, we zijn fel en en krijgen kansen maar helaas geen beloning. Het duurt 10 minuten voordat Vroomshoop ook maar op onze helft komt maar ze mogen wel erg vrij naar elkaar toespelen zonder ingrijpen van onze kant en dus krijgen zij ook een hele grote kans. Die gaat gelukkig naast. 10 minuten later staan we toch 2-0 achter omdat de laatste stap niet wordt gezet. Door een goede goal van Darren en 1 van Daan T staan we toch vrij rap op 2-2 en is er weinig aan de hand. Tot de stemming wat omslaat en we tegen onszelf gaan lopen voetballen. Gelukkig is daar de rust. Wegens blessures loopt het vandaag weer wat anders dan verwacht maar vol goede moed de wei weer in.

Helaas had Vroomshoop wat meer goede moed en een laatste man waar we teveel ontzag voor hadden. Hier maakten ze dankbaar gebruik van. Bij een corner staat hij zo vrij als een vogel en mag schieten . Swen verwerkt de bal weer tot een corner en ja hij stond nog steeds zo vrij als? nou ja 3-2 dus. Bij de 4-2 missen we ook weer die laatste stap. Wel elkaar weer aankijken en weg is het voetbal. Pijntjes doen dan wat meer zeer maar we moeten door. Thijmen staat bij de 4-3 op de goede plek. Hierover straks meer! We gaan dan teveel uit positie lopen en Vroomshoop gaat gewoon rechtoe, rechtaan op onze goal af en drukt ons nog verder het moeras in 5-3 en 6-3. Darren maakt er door hard werken 6-4 van en we hadden nog 2 goede kansen maar het bleef bij 6-4.

Na de wedstrijd uiteraard het 1 en ander besproken maar 1 speler zei heel mooi dat onze 3e goal geluk was omdat hij net met zijn laatste tikkie ( half vallend) de bal bij Thijmen kreeg en die zodoende kon scoren. Nee dat is geen geluk. Dat is de laatste stap die het verschil kan maken!

Volgende week weer.