Moeizame winst voor Sportclub 2

Gepubliceerd op: zondag 2 februari 2020
Sportclub 2 wint moeizaam in Holten van Blauw Wit '66.

Zaterdag 1 februari, de eerste competitiewedstrijd na de winterstop. Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Blauw Wit op het programma. Gezien de stand een niet al te moeilijke tegenstander, maar we weten van eerdere wedstrijden, dat wat mindere tegenstanders moeilijk zijn voor ons. Half 3 trappen we af met 2 gastspelers in de basis en 1 gastspeler op de bank. Onze dank gaat uit naar Jordy Schreurs, Marthijn Schottert en Daan Bouwhuis.

Direct vanaf de eerste minuut zijn we scherp en voetballen we redelijk. We krijgen kans op kans, maar de bal wil er niet in. Jordy Schreurs geeft een paar keer een strakke voorzet, maar Gerjan van de Wurp weet de bal niet in het net te krijgen. In de 30e minuut loopt Marthijn Schottert met een slalom het strafschopgebied in en daar wordt hij naar de grond gewerkt, strafschop. William Witten mag de strafschop nemen en gaat achter de bal staan. De keeper probeert William uit zijn concentratie te halen door de scheids er op te attenderen dat de bal niet op de stip ligt. William moet de bal goed op de stip leggen en mag hem nu wel nemen. Hij schiet de bal beheerst in de rechterhoek en de 0-1 staat op het bord. Wat later in de eerste helft, 40e minuut, schiet Jordy op doel. De keeper heeft de bal niet klem en Nuriddin is er als de kippen bij en tikt de 0-2. Verder is de eerste helft niet bijzonder en gaan we rusten met 0-2.

De tweede helft kunnen we heel kort over zijn. Heel erg slecht voetbal en een tijdrekkende scheidsrechter. Rond de 70 minuut komen we op 1-2 te staan door een snoeihard schot in de korte hoek. Helaas kon dit gebeuren door geklungel achterin. Vanaf dit moment is het bijna continu balverlies over en weer en weinig kansen. Wel is er in de 85e minuut een grote kans voor Sportclub. Thijs Kamphuis zet Marthijn Schottert met een omhaal vrij, zodat de bal voorgezet kan worden. De bal komt bij Aman terecht. Hij springt hoog en kopt de bal helaas op de paal.

Na 100 minuten spelen, ja je leest het goed, is de wedstrijd voorbij. Volgens mij heeft de scheids elke seconde meegenomen wanneer het spel stil lag en dit als blessuretijd gerekend. Gelukkig mogen we de 3 punten meenemen naar Rijssen en kunnen we deze wedstrijd snel vergeten. Volgende week spelen we een thuiswedstrijd om half 1 tegen Markelo.