Sportclub 4 blijft ongeslagen in 2020

Gepubliceerd op: maandag 17 februari 2020
Ook in Lemele werd gewonnen.

Na de winst van vorige week tegen de nummer 3, moesten we deze week afreizen richting Lemele die op plek nummer 5 terug te vinden waren. Wederom een lastige uitwedstrijd. De thuiswedstrijd tegen hen werd verloren, maar dat kwam misschien ook wel omdat we destijds de bruiloft van Suuske en Petra hadden gehad op vrijdag. Met een krappe selectie reisden we vandaag af richting Lemele. Gelukkig was iedereen topfit en kregen we Michel mee van het 2e om zijn helftje mee te pakken.

Iets voor half 3 floot de scheids voor het begin van de wedstrijd op het kunstgrasveld. We hadden vandaag gekozen voor een 4-4-2 opstelling met de opposites als centraal duo. De één is 2.10m en de ander is 1.67m. De één traag als drek en de ander in de lucht niet zo sterk. Een complementair duo dus. Zoals je al leest, onze vaste voorstopper Jan was niet van de partij. Hij was een heerlijk weekend weg met z'n gezin.

We gingen de wedstrijd goed van start. De bal ging rustig rond en Van Eden en Yorick werden al snel gevonden. Yorick "blauwneus" List ging na 8 minuten al alleen af op de keeper, maar helaas kregen de zenuwen vat op hem en kon de keeper de bal tegenhouden. Uit de corner helaas ook geen kans. Lemele was vooral gevaarlijk via de vleugels waar ze snelle mensen hadden staan. Maar de achterhoede gaf geen krimp. De keeper van vanmiddag Nijkamp kreeg weinig schoten op doel en het ene schot dat hij kreeg, haalde hij met succes uit de kruising. Sportclub bleef gevaarlijk en uiteindelijk had dit ook resultaat. Onze winterse versterking Ronny kwam op met de bal en speelde Arjan de bal hard in. Hij gebruikte de tegenstander als kantelpunt en stond zo opeens vrij voor het doel. De keeper kon in eerste instantie het schot nog tegenhouden, maar de rebound ging netjes binnenkant paal in de verre hoek binnen. In de rust hoefden we maar 2x te wisselen, want Patrick was na 20 minuten al binnen de lijnen gekomen voor Arjen, die last had van zijn lies. Het schijnt dat dit niet door de voetbal komt.

Na rust konden we binnen 10 seconden al scoren. Lemele had de bal nog niet aangeraakt en we stonden al voor hun goal. 5 Passes gingen er aan vooraf, maar helaas kon Brinks net niet binnen tikken. Enkele minuten later was het wel raak voor Brinks, maar helaas stond hij buitenspel. Toch was het even later wel raak voor hem. Michel speelde 2 man uit op middenveld en begon hierna nog aan een rush. Op het laatst zag hij Brinks vrijstaan en die hoefde alleen nog maar binnen te tikken. 2-0!! Lemele schoof hierna een mannetje door en ging de ballen hoog onze zestien inpompen. Ze kregen al snel door dat dit geen zin had en probeerden het weer over de grond. Maar onze backs Hendry en Michel hadden hun tegenstander in de tuk. En met name Daan verzette bergen met werk op het middenveld om de verdediging te ondersteunen. Onder het toeziend oog van onze trouwste supporter Carine werd er weer een overwinning aan onze palmares toegevoegd. En ook weer met goed voetbal.

Volgende week hebben wij een week rust, maar in de wandelgangen ging het gerucht al dat onze spelers de telefoon in de gaten moeten houden, want Rijk hoort deze verhalen ook natuurlijk. Voor een goede vergoeding is er altijd wat te regelen natuurlijk.

De overwinning werd uitbundig gevierd in de kleedkamer waar Sander het bier had geregeld, omdat hij vorige week even van het veld moest. Hierna moest de halve selectie naar Twente om hen naar de overwinning te schreeuwen. Gelukkig volgden zij ons voorbeeld door ook met 2-0 te winnen. #trendsetters

Man of the Match: Patrick Scholman