JO15 ronde verder in beker

Gepubliceerd op: zondag 1 maart 2020
Winst op De Hoven

Iedereen keek vanmorgen als eerste op zijn mobiel met maar 1 vraag in gedachten: Gaat de wedstrijd na alle regen van gisteravond en afgelopen week wel door? Ja dus! En dus ontvangen we vandaag De Hoven uit Zutphen voor de 1/4 finale van de beker.

De warming-up verliep prima en iedereen is goedgemutst. Geen blessures. 14 Spelers bij elkaar. Wat kan ons gebeuren? Nou binnen 5 minuten ligt de bal in ons net en is onze keeper door de voorafgaande botsing niet meer in staat om verder te gaan. En er wordt wat gemopperd op elkaar en elkaar aangekeken, maar we moeten verder. Darren biedt zich aan als keeper. Verse speler erbij en weer door.

En we gaan door! Waar de spelers van De Hoven al riepen dat ze ons met 0-6 zouden inmaken, liet Heywad 3 Hovenaren zijn hielen zien en maakte zijn lang verwachte doelpunt 1-1. We blijven vooruit voetballen en bij onze 3e corner wijst MJ de Jong waar de bal zal komen en verrek daar gaat Daan T staan en werkt de bal in de goal 2-1. Terecht op voorsprong en Daan B gaat er nog geen minuut later over links vandoor en schiet de bal door de benen van dd keeper de goal in. 3-1. De Hoven probeert met lange ballen door het centrum wat te forceren maar Jorn had het beste overzicht en de rust aan de bal die we nodig hadden om onder de druk uit te voetballen.

In de rust niets anders kunnen doen dan complimenten voor het spel uitdelen en thee ophalen ):! Thijmen vd Vlist zette vandaag zijn beste beentjes weer voor en scoorde al snel de 4-1. Jorn ging solo en maakte de 5-1. Daan T werkte vandaag weer hard en zijn schot werd nog gekeerd door de keeper, maar daar was Heywad weer attent bij voor de 6-1. Dan een scrimmage voor onze goal waar Darren de bal toch 2x weet te blokken maar een derde schot kon hij helaas niet keren. 6-2.

Thijmen R denkt (!) wat Thijmen vd V kan over rechts kan ik over links en dat klopte 7-2. Thijmen vd V wil zich niet laten kennen, maar helaas stranden zijn mogelijkheden met het gezicht in het gras en de bal ergens waar die niet moest zijn, maar de gedachten waren vast goed. Je had meer verdiend (:

Thijmen R is daarna wat gelukkiger bij zijn doorbraak over links. Hij behoudt het overzicht en legt de bal breed op de al roepende Daan T en die mag de 8-2 noteren. Bij weer een corner van ons wordt de bal goed voorgegeven en waar iedereen denkt aan een eigen goal claimt Daan T zijn doelpunt en als iedereen het daarmee eens is, tekent hij dus voor een Hattrick en de 9-2.

Einde wedstrijd en allemaal (ja ook de leiders) blije koppies.

Volgende ronde weer!